De verpakking: een cruciaal onderdeel van marketing

Verpakking

Bij een winkelbezoek velt een klant in een fractie van een seconde een oordeel over het product. Spreekt de verpakking aan, dan is de kans groot dat het product in de winkelwagen belandt. Stoot de verpakking af, dan blijft het in het schap staan. Hoe zit dat? 

Een goede verpakking biedt niet alleen bescherming aan je product, het laat zien wie je bent en waar je als bedrijf of organisatie voor staat. Met de juiste verpakking benadruk je een bepaalde sfeer, jouw eigen stijl en een mate van elegantie.

Waarom is een goede verpakking zo belangrijk?

Naast dat een verpakking functioneel is, is het bij uitstek een geschikt medium om te communiceren met potentiele klanten. Een voorbeeld van functionaliteit: diepvriesverpakkingen zijn meestal fel gekleurd, zodat ze opvallen als de deuren van de koeling beslagen zijn.

Extra waarde creëer je bijvoorbeeld bij het verpakken van een cadeau. Cadeaupapier geeft het product iets extra’s, waardoor de verpakking als het ware belangrijker wordt dan het cadeau zelf. Daarnaast is de verpakking uitermate belangrijk voor merkherkenning. Zorg er dus voor dat je jouw producten vormgeeft in een aantrekkelijke, consistente en herkenbare stijl.

De manier van verpakken

Een mooie, opvallende verpakking is de eerste stap, maar de manier waarop iets wordt verpakt is ook belangrijk. Als je bijvoorbeeld kiest voor duurzame materialen, laat je aan de klant zien dat je het milieu belangrijk vindt. The medium is the message! Dit geldt voor de buitenkant, maar ook als je iets gaat verzenden is het opvulmateriaal belangrijk. Ga je het opvullen met bubbeltjesplastic of kies je voor een duurzamer alternatief, zoals opvulpapier van gerecycled materiaal?

Printadvise helpt je graag bij het maken van al deze keuzes. Neem vrijblijvend contact met ons op.

De verpakking: een cruciaal onderdeel van marketing

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Schuiven naar boven
Chat openen
Heb je een vraag? Stuur een Whatsapp!